Květen 2008

Bouřlivé výšiny (1992)

31. května 2008 v 17:51 | Ellinka :o) |  FILMY KTERÉ MÁM RÁDA

Bouřlivé výšiny - Wuthering Heights (1992)

Temný příběh, zasazený do viktoriánské doby - o strastiplném vztahu dvou lidí, kterým osud do cesty postavil stopku s odbočkou, byl vyobrazen s překvapivou hloubkou, atmosféra hraničila až s depresivností a film, podporován skvělýmy výkony krásné Juliette Binoche a ďábelsky posedlého Ralpha Fiennese, diváka neúprosně vtahoval přímo do centra chladného, větrem ošlehaného yorkshirského statku. To vše bylo doplněno vynikajícím soundtrackem, který umocňoval zážitek z již tak skvělého filmu. Jen nevím, proč Ralph Fiennes musí stále hrát takové záporáky .... :o(
Režie - Peter Kosminsky
Heathcliff - Ralph Fiennes
Cathy Linton/Cathy Earnshaw - Juliet Binoche
Ellen - Janet McTeer
Isabela Linton - Sophie Ward
Edgar Linton - Simon Shephard
Hindley Earnshaw - Jeremy Northam
Hareton Earnshaw - Jason Riddington
Linton Heathcliff - Jonathan Firth
Emily Brontë - Sinead Ó Connor
... místa kde se natáčelo - samozřejmě Anglie :o)
Broughton Hall - North Yorkshire
East Riddlestone Hall - West YOrkshire
Grassington

... zase změna :o(

31. května 2008 v 11:56 | Ellinka :o) |  JEN TAK ....:O)
Tak už zase další změna - tentokrát je prý už obsazení Wuthering Heights konečné ... Jo, a nebude to film, ale televizní minisérie ....
Cathy - Charlotte Riley
Heathcliff - Tom Hardy
Edgar Linton - Andrew Lincoln
... v dalších rolích
Hindley-Burn Gorman... Isabella-Miranda Colchester... Linton Heathcliff-Tom Payne
Hareton-Andrew Hawley... Cathy Linton-Rebecca Night... Joseph-Des McAleer
Production include Olivia Hetreed (writer), Coky Giedroyc (director), Radford Neville (producer), Grenville Horner (production designer), Marella Shearer (make up & hair).

Sharpe´s Challenge (2006) - foto z natáčení

22. května 2008 v 16:03 | Ellinka :o) |  FILMY KTERÉ MÁM RÁDA

Sharpe´s Challenge (2006)

Několik fotek z natáčení .....
NAVRCHOLU.cz

Širé Sargasové moře (2006)

21. května 2008 v 8:58 | Ellinka :o) |  FILMY KTERÉ MÁM RÁDA

Wide Sargasso Sea

Autorka románu Jean Rhys inspirovaná jedním ze stěžejních děl 19. století Janou Eyrovou od Charlotty Brontëové i vzpomínkami na karibské prostředí svého dětství v knize mistrně zpracovává příběh, který "předcházel" romantickému svazku mezi majitelem thornfieldského panství Rochesterem a chudou vychovatelkou Janou. Mlhavá postava "šílené ženy v podkroví" ukryté před očima světa zde nabývá podoby půvabné a vášnivé kreolky Antoinette Coswayové, která je okolnostmi donucena ke sňatku s mužem, s nímž má málo společného. Na pozadí podmanivé tropické přírody se zde odvíjí příběh o odcizení pramenícím z nepřekonatelných traumat dětství, o vzájemném nepochopení a citové krutosti, příběh, který současně vypovídá i o střetu kultur na přelomu historických epoch a který nakonec vyúsťuje v tragédii.
_______________________________________________________________________________________
Tak včera jsem dočetla výše uvedenou knížku a musím říct, že klobouk dolů - začetla jsem se do ní tak, že jsem ji musela dočíst ještě ten den - tedy spíš večer. Prostě jsem se nemohla odtrhnout - byla jsem zvědavá, jak to dopadne, i když v podstatě jsem věděla jak - to je popsáno v románu Jana Eyrová.
Ale knížku opravdu doporučuju - vlastně mi bylo Antoinette líto - geny jsou prostě geny ... a vynucený sňatek s mužem, který ji nemiloval vše jen nastartoval. Nebyla špatná ani zlá, jen prostě nešťastná ... snažila se Rochestera udržet všemi prostředky - a opravdu všemi - fyzickou přitažlivostí a dokonce i "čarováním", které má na Jamaice tradici. Ale jak všichni víme - nepodařilo se a všechno dopadlo jinak .... Po přečtení Širého Sargasového moře už budete vědět vše o domluveném a tak trochu zvláštním sňatku Rochestera s Antoinette i to, proč v knize od Charlotty Brontë Jane Eyre je pan Rochester zpočátku takový zatvrzelý, zamračný a životem zklamaný morous ....
_______________________________________________________________________________________
Širé Sargasové moře bylo 2x zfilmováno - poprvé v roce 1992 - ten film jsem kdysi viděla, ale už je to opravdu dost dlouho. Naposledy ho zfilmovala BBC (prostě klasika) v roce 2006. Vkládám info o filmu a pár fotek ....
Raffe Spall - Edward Rochester
Rebecca Hall - Antoinette Cosway
Nina Sosanya - Christophine
Victoria Hamilton - teta Cora
Fraser Ayres - Daniel Cosway
Lorraine Burroughs - Amelie
Alex Robertson - Richard Mason
Karen Meagher - Grace Poole

NAVRCHOLU.cz

Nové info ...

19. května 2008 v 10:05 | Ellinka :o) |  JEN TAK ....:O)
Tak novinka - v natáčení Větrné Hůrky (Wuthering Heights) došlo k další změně - v roli Cathy nahradí Natalii Portman herečka Sienna Miller a Heathcliffa hraje Michael Fassbender
___________________________________________________________________________
Natáčené nové verze Jane Eyre je stále ještě zahaleno tajemstvím - začít by se mělo již na podzim letošního roku a stále ještě nejsou vybráni herci - kromě hlavní představitelky Ellen Page. Mr. Rochestera by měl hrát - zatím ještě není oficiálně potvrzeno - Richard Armitage

Kouzelná chůva Nanny McPhee (2005)

18. května 2008 v 19:01 | Ellinka :o)

Kouzlená chůva Nanny McPhee (2005)

Už hodně dlouho mě žádná pohádka tak nepobavila a zároveň nerozbrečela - nojo, fakticky mě trošinku rozbrečela....
Osamělý, věčně zaneprázdněný otec pozve chůvu, aby vychovávala jeho nezvedené děti. Oproti slavnému filmovému muzikálu Mary Poppins má nový anglický snímek Kouzelná chůva Nanny McPhee všeho více: zlobivých dětí je sedm; "odrovnaných" chův není jen šest, ale hned sedmnáct. A ta poslední, která se ujme jejich nápravy, přichází nepochybně z nějaké pohádkové říše - každopádně vládne nevídanými kouzly. A tatínek je opět nad všední problémy povznesený nekňuba, jenž si se svými potomky vůbec neví rady, ať již pracuje v bance (Mary Poppins) nebo nyní v pohřebním ústavu.
Kouzelná chůva Nanny McPhee má bizarní, cynický humor, ašak přístupný i těm nejmenším dětem. Tatínek pan Brown si rád rozpráví s nebožtíky a děti děsí své vychovatelky stále ukrutnějšími žerty. Sedmnáctá chůva v panice prchla, když své svěřence podezírala, že snědli nejmladšího sourozence. Ohlodávaná nožička navlečená do ponožky ji vyhnala z domu. Zlomyslné děti s rozkoší ovládly kuchyni, kam měly vstup zakázán, s chutí spoutaly kuchařku a jaly se podle svých zběsilých představ kuchtit.
A tu do příběhu vstupuje bradavičnatá, bambulovitě nosatá chůva McPhee s jedním převislým zubem. Stačí, aby uhodila svou sukovicí o podlahu, a zlotřilosti dětí se obracejí proti nim samým. Chůva McPhee, která se nikdy nerozčílí a za všech okolností si je vědoma výchovných cílů, si předsevzala, že dětem udělí pět lekcí dobrého chování. Po každém výchovném úspěchu jí zmizí některá z ohyzdností, které trčí na jejím obličeji. Příznačné je tlumené zakašlání na spokojenosti s výsledkem. Děti se naučí poslouchat, chodit včas spát i vstávat, poděkovat, cítit zodpovědnost za své skutky.
Převýchovou projde i ovdovělý tatínek, zprvu závislý na výpomoci své žlučovité tetičky, která jej nutí do opětovné ženitby. Důvtipné děti se však s pomocí laskavé chůvy zbaví ohavné ženštiny, která by naplnila i ty nejčernější představy o zlé maceše. Nejprve chystají bezpočet nástrah na roztahovačnou návštěvnici, kterou tatínek na poslední chvíli zachraňuje před pavouky i jinou havětí.
Kouzelná chůva Nanny McPhee je zasazena do pozdně viktoriánské epochy, prolnuté do úsměvně i strašidelně pohádkového světa. Rozjívená děcka - v protikladu k viktoriánské upjatosti - odkazují k dnešním domácím zbojníkům, zbaveným jakéhokoli usměrňování. Odmítají každou autoritu. Tvůrci karikují a zveličují směšnost postav - např. upjatá teta či sňatkuchtivá obstarožní nápadnice. Mnohé konflikty mění v grotesku, napěchovanou zběsilými gesty i pohyby. Takové jsou úvodní spoušť v kuchyni, námluvy i následná svatba.
Kouzelná chůva drží palce nezvedeným dětem. Probudí v nich nakonec soucit i svědomí - oproti dospělým uvíznuvším v tenatech přetvářky a zkostnatělé konvence. To je základní prioritou scénáře, který podle předlohy Christianna Branda sepsala Emma Thompsonová (byla rovněž autorkou scénáře filmu Rozum a cit). Vytvořili moderní pohádku, za jejíž kulisy si zvolila viktoriánskou éru.
Nanny McPhee - Emma Thompson
Pan Brown - Colin Firth
Evangeline - Kelly McDonald
Simon - Thomas Sangster
Tora - Eliza Bennett
Lily - Jennifer Rae Daykin
Eric - Raphael Coleman
Sebastian - Sam Honywood
Christianna - Holly Gibbs
Agatha jako dítě - Hebe a Zinnia Barnes
Teta Adelaide - Angela Lansbury
Paní Quicklyová - Celia Imrie
Paní Blatherwicková - Imelda Staunton
Letitia - Elizabeth Berrington
Pan Wheen - Derek Jacobi
Pan Jowls - Patrick Barlow
Vicar - Adam Godley
Nanny Whetstoneová - Claire Downes
Paní Partridgeová - Phyllida Law

Phar Lap (1983)

16. května 2008 v 7:32 | Ellinka :o) |  FILMY KTERÉ MÁM RÁDA

Phar Lap (1983)

(4.10. 1926 - 5.4. 1932)
Ten kůň se stal legendou dostihového světa. Dodnes lidé vzpomínají na nádherného ryzáka, který v cílové rovince s lehkostí zdolával své soupeře. Přišel do australských stájí z Nového Zélandu a byl nepřemožitelným šampiónem závodní dráhy počátku třicátých let. Úspěchy a sláva jdou ovšem vždy ruku v ruce se závistí a intrikami. Člověk se může bránit, ale kůň ne. A Phar Lap doplatil na lidskou zlobu a malichernost...
Phar Lap po příjezdu do Austrálie vypadal dosti nevábně. Po plavbě z Nového Zélandu byl ve špatné kondici a na hlavě měl bradavice. Jeho nový majitel Dave Davis s ním nechtěl mít nic společného. Tím spíš, když viděl Phar Lapa v pohybu. Nakázal Telfordovi, aby se té líné herky, která si do té doby vysloužila přezdívku Bobby okamžitě zbavil. Jenže Harry se Phar Lapa nechtěl vzdát, cítil, že v něm "něco vězí". Jelikož sám neměl dost peněz aby si ho koupil, zaplatil ho napůl a usmlouval s Davisem tříletou splátku. Kůň se dostal do rukou osmnáctiletého ošetřovatele Toma Woodcocka, který sehrál v životě Phar Lapa nejdůležitější roli. Tom, pozdější legendární australský trenér, měl Phar Lapa nesmírně rád a tato náklonnost byla oboustranná. Phar Lap například nechtěl žrát, dokud Tom nevešel do jeho boxu a nezačal ho hladit, nebo kartáčovat. Ryzák Toma poslušně následoval kamkoliv jako pejsek. Tyto scény všichni známe z filmu . Phar Lap měl zřejmě naprosto bezproblémovou povahu, což dokládá fotka se synem Harryho Telforda, kde hoch sedí na neosedlaném koni. Z této i dalších fotek je patrné, že Phar Lap měl pravděpodobně problémy s předníma nohama, protože jak v dostizích, tak mimo ně měl na nohách neustále bandáže. K lidem byl vstřícný a sláva ho nijak nerozmazlila.
Phar Lapova éra začala v roce 1929, v době, kdy celou zemi a většinou ostatního světa sužovala ekonomická krize. Lidé byli bez peněž a nevěřili ničemu. Práci nebylo lehké sehnat a navíc v té době lidé nedostávali podporu v nezaměstnanosti jako dnes. Na dráze se však objevil kůň, který dokázal znechucenému a bezradnému národu vlít do žil nový optimsmus...
Jako dvouletý se Phar Lap na dráze zvláště nepředvedl. Prohrál, co se dalo, skoro jako kdyby si hlídal svou poslední pozici. Startoval v pěti dostizích, z nichž byl 4x poslední a jen jednou vyhrál nad mizernou konkurencí. Harry Telford byl zklamaný, ale přesto se nevzdával víry v Phar Lapovy schopnosti. Všichni ostatní se mu za to posmívali.
Tříletý Phar Lap byl úplně jiný kůň. Z filmu si jistě všichni dobře pamatujeme onen moment, kdy Tom ukázal Phar Lapovi v tréninku "pocit z vítězství" i to, jak trenér Telford honil ryzáka až do úmoru po písečných dunách, aby z něj dostal lenost. Ať už byly tréninkové metody jakékoliv, nejpravděpodobnější asi bude, že Phar Lap jednoduše vyzrál. Nicméně i v obou předchozích verzích může být kousek pravdy.
Phar Lap se ve třech letech doslova "vyloupl". Z ošklového káčátka se stal vysoký, osvalený a vyrovnaný kůň. Sice v prvních čtyřech dostizích doběhl na nedotovaných místech, ale další starty, to už byla jiná muzika. Phar Lapův start v Derby byl doslova šokem pro všechny zúčastněné i diváky. Ryzák, od kterého už nikdo nic nečekal, se najednou začal posunovat dopředu, až nakonec zaujal první pozici. Běžel s takovou chutí a razancí, že všichni přestali sledovat ostatní koně a upírali pohledy jen k němu. A jaké to bylo překvapení, když Phar Lap s drtivou převahou a překypující energií zvítězil! Telford se dočkal a všichni hledali muže, kterému by mohli pogratulovat. Dokonce i doposud se od neohrabaného ryzáka distancující Davis k němu najednou našel cestu. Od té doby byl Phar Lap fovoritem všech dostihů, ve kterých startoval.
Phar Lap toho roku vyhrál 13 dostihů, z toho 5 klasických. Australané k němu vzhlíželi jako ke své "modle". Země zmítaná ekonomickou depresí konečně našla "něco", čemu mohla věřit, k čemu se mohla upnout. Vypuklo sázkové šílenství, každý si chtěl vsadit a vydělat snadno peníze - protože Phar Lap byl jistotou. S každým dalším vítězstvím šel kurs na Phar Lapa dolů a vše došlo až tak daleko, že bookmakeři na něm odmítli vystavovat vůbec nějaký kurs. To je věc, která se už snad nemůže nikdy zopakovat!
Sláva však měla i svou stinnou stránku. Protože byl Bobby až moc dobrý, začal představovat velkou hrozbu pro majitele ostatních koní a samozřejmě i pro zkorumpovaný australský dostihový spolek. Vůbec první atentát na koně v historii dostihového sportu (a myslím že dosud i poslední), se udál ve středu 1. listopadu 1930, pár dní před Melbourne Cupem. Černé auto sledovalo Toma Woodcocka na bílém poníku, který vedl šampiona z ranní procházky. Najednou výstřel! Poplašený Phar Lap naštěstí vyvázl bez zranění. Následovaly však výhrůžné dopisy a telefonáty. Phar Lap byl nucen opustit dosavadní působiště. Byl pečlivě ukryt před zraky všech a jak se blížil Melbourne Cup, všichni se ptali, kam se poděl. Dokonce i v sobotu, v den Melbourne Cupu, nebyl Phar Lap pořád na místě určení. Atmosféra na závodišti houstla a zraky všech se upíraly k vjezdové bráně. Zdržení bylo způsobeno tím, že záškodníci si Phar Lapa nakonec našli. Aby mu znemožnili startovat v Melbourne Cupu, odpojili proud a zničili motor auta převážejícího koně ke startu v prestižním závodě. Ale Phar Lap se na start dostihu nakonec postavil. Konečně přijíždí přepravník doprovázen ozbrojenou eskortou. Z něj vybíhá pár minut před startem dostihu Phar Lap s Tomem Woddcockem a 92 tisíc lidí na tribunách vstává a aplauduje... Phar Lap i přes zátěž 62,5 kg (víc nikdy žádný čtyřletý kůň v 69leté historii dostihu nenesl) vyhrál a davy opět jásaly. Vždyť většina z nich přišla na "svého" Phar Lapa.
Nyní mi dovolte krátké odbočení. Phar Lap je znám především díky obrovským zátěžím, které mu byly nakládány na záda. Australský dostihový spolek to omlouval tím, že "chrání" dostihový sport, protože jinak by do dostihu, ve kterém byl zapsán Phar Lap, nikdo svého koně nepřihlásil. Uvědomme si však, že ve sportu by mělo jít především o zdraví koně a tudíž každý počin zaměřený proti zájmu koně by měl být považován za naprosto nepřípustný a nemorální. Z tohoto si můžeme udělat obrázek o zkorumpovanosti tehdejší "elitní dostihové společnosti".
Když už neměl Phar Lap v Austrálii co dokazovat, rozhodl se Telford přeplavit ho do Ameriky, aby se utkal s místní špičkou. Jako trenér jel s koněm Tom Woodcock a žokej Billy Eliot (tradičním Phar Lapovým jezdcem byl však Jim Pike - vyhrál s ním 27 dostihů z 30 startů). 15. ledna 1932 stanul Phar Lap na americké půdě - v San Franciscu. Po dvouměsíční aklimatizaci nastoupil na start Aqua Caliente Hadicapu (20. března 1932), ve kterém vítěz inkasoval 50 000 dolarů. Kůň nebyl zcela v pořádku, měl zraněné kopyto, ale přesto nastoupil. V průběhu dostihu se rána otevřela a obvazem začala prosakovat krev. Ostrou bolestí trýzněný Phar Lap se však osmdesát metrů před cílem prodral do čela a svou pozici už nepustil. Nejenže vyhrál, ale současně i překonal traťový rekord na 2 km (skvělých 2:02, 4/5). Výkon australského koně si podmanil celou Ameriku, která mu dokonce předpovídala, že se stane nejbohatším koněm světa. Rovněž se tvrdilo, že byl nejlepším koněm, co kdy vstoupil na americkou půdu.
Jenže vše dopadlo jinak. Za pouhých pár dní Phar Lap zemřel. Bylo to v úterý, 5. dubna 1932. Toho dne v půl páté ráno kůň nevypadal dobře. A tak Tom Woodcock zavolal veterináře Williama Nielsona, který přijel z Austrálie jako Phar Lapův "osobní lékař". Jenže kůň na tom byl stále hůře, proto byl přivolán další veterinář. Pomoci však již Phar Lapovi nedokázali. Zemřel krátce po poledni. Nešťastný Tom se vrhnul na dosud teplé koňské tělo a plakal a plakal...
Okolnosti smrti byly tak záhadné, že se dnes nikdo nespokojí s verdiktem: kolika. Celý svět obletěla smutná zpráva a zarmoucení fanoušci dokonce zaslali australské vládě petici, aby vyhlásila za zabití Phar Lapa Americe válku. Poněkud přehnané, ale ukazuje to, kolik Phar Lap ve své době znamenal.
Hypotéz o příčině smrti je hodně, včetně otravy arzénem či přepracování. Pitva nic neprokázala. Dostihové podsvětí skrupulemi rozhodně netrpělo, koně však mohl zabít kdokoliv - bookmakeři, majitelé jiných koní, někdo, kdo záviděl. Pravděpodobně se však jednalo jako vždy o peníze, pro které jsou mnozí schopni zabít nejen koně...
Zdroj: www.vse-o-konich.estranky

Nové natáčení :o/

9. května 2008 v 19:19 | Ellinka :o) |  JEN TAK ....:O)
Tak jsem se zase dočetla, že se v průběhu letošního roku začne OPĚT natáčet další zpracování Jane Eyre :o(
No, nevím - připadá mi to zbytečně brzy - vždyť verze z roku 2006 měla úžasný ohlas a úspěch, tak proč ?????
Naštěstí se natáčení ujme opět BBC - společně se společností Ruby Films. Jako představitelka Jane byla vybrána
Ellen Page
je moc hezká, to jo - hrála ve filmu Juno a Boleynova děvčata, ale .... prostě mě "dostala" verze 2006 a myslím, že názor nezměním .... :o)
O obsazení ostatních rolích jsem se zatím nikde nic nedočetla.

Dívka s perlou (2003)

3. května 2008 v 17:06 | Ellinka :o) |  FILMY KTERÉ MÁM RÁDA

Dívka s perlou - Girl with a Pearl Earring (2003)

Delft, Holandsko 1665.Šestnáctiletá protestantka Griet nastupuje do služby v početné katolické rodině malíře Vermeera. Jednou z jejích povinností je i úklid mistrova ateliéru. Griet sice neumí psát, ale má vrozené estetické cítění. Mistrovy obrazy ji hluboce oslovují, a tak není divu, že se plaše a zpovzdálí obdivuje i jejich tvůrci. Ani ona však nezůstane nepovšimnuta. Mezi pánem a služkou vznikne křehké pouto a malíř dívčinu tvář zvěční na slavném obraze Dívka s perlou. Pocházejí sice každý z jiného prostředí, nicméně Vermeer si všimne Grietina intuitivního porozumění barvám a světlu a pomalu ji začne zasvěcovat do tajemného světa svých obrazů. Vermeer je perfekcionista, často mu trvá celé měsíce, než dokončí obraz. Jeho tchýně Maria Thins postřehne, že Griet je pro Vermeera inspirací, a dospěje k riskantnímu rozhodnutí dovolit, aby se jejich tajný vztah rozvíjel. Osamělá Griet nemá nikde zastání a zároveň vnitřně zápasí s pozorností mladíka Pietra, místního řezníka, a Vermeerova mecenáše, bohatého a lascivního pana van Ruijvena. Machiavellista van Ruijven vycítí souznění mezi Vermeerem a služkou a přijde s nápadem, aby namaloval Griet samotnou. Výsledkem je jeden z nejlepších obrazů všech dob. Ale za jakou cenu?
Scarlett Johansson
Plachý pohled, nesmělé pousmání, bohaté vlasy stydlivě skrývané pod bílým čepcem a podřízené chování, odrážející se v gestech i pohybech, věrohodně vystihují panenskou nevinnost. Sotva nastupující rozpuk dospívání, sklopené oči, které znenadání zazáří, když se před dívkou otevřou nečekané obzory, ztichlý, neprůbojný hlas - to vše se záviděníhodnou nenuceností vdechuje život postavě, která jako by doopravdy vypadla z Vermeerových obrazů. Uvěřila jsem, že osudy prostého děvčete, jehož tvář navěky zaznamenal proslulý obraz (tvůrci jej na konci filmu v dlouhém, postupně se vzdalujícím záběru nabídnou), se skutečně mohly odvíjet tak, jak je film vylíčil.
Film stojí - podle mého názoru - zato vidět. Herecké výkony Scarlett Johansson a Colina Firtha ( i když ve filmu zas tak moc nemluví, má dlouhé neupravené vlasy - tak podle mě nebyl snad ještě v žádné roli tak sexy jako tady) jsou skvělé - dráždivě to mezi nimi jiskří, podmanivá hudba kolem a hra světel a barev .... není to klasický trhák, ale krásně se na to kouká.
Vermeer - Colin Firth
Griet - Scarlett Johansson
Van Ruijven - Tom Wilkinson
Maria Thinsová - Judy Parfitt
Pieter - Cilian Murphy
Catharina - Essie Davis
Tanneke - Joanna Scanlan
Cornelia - Alakjna Mann

Posedlost - Possession (2002)

2. května 2008 v 17:20 | Ellinka :o) |  FILMY KTERÉ MÁM RÁDA

Posedlost (2002)

Knihy, dopisy, artefakty, časopisy. To je nástrojem zvláštní skupiny "detektivů" - literárních stipendistů. Maud Baileyová - výtečná anglická vědkyně a Roland Michell - americký badatel odhalují tajemství - mimomanželskou aférku básníka Randolpha Henryho Ashe a Christabel LaMotte - které historicky zcela změní pohled na dvě významné viktoriánské osobnosti - a také možná vzbudí vzájemnou náklonnost mezi nimi . Maud dělá vše tak, jak se má, zato Roland má svůj "styl". Oba dva objevují Ashovy milostné dopisy, které psal básnířce LaMottové. Vydávají se proto na cestu, která je ozvěnou romantického putování jejich předků. Příběh volně přechází z moderní do viktoriánské doby a zase naopak. Jeremy Northam a Jennifer Ehleová hrají básníky, kteří chápu, že "nelze vstoupit do plamenů a nebýt sežehnut". Avšak pro Maud a Rolanda je oheň veličinou, která překlene věky - také do jejich životů zasahuje láska. Krásně smutný film - jen ten konec není tak šťastný, jak by se očekávalo ..... Nebo spíš část příběhu nedopadne tak, jak jsem si představovala.
Hrají:
Maud Bailey - Gwyneth Paltrow
Roland Michell - Aaron Eckhart
Randolph Henry Ash - Jeremy Northam
Christabel LaMotte - Jennifer Ehle
Profesor Morton Cropper - Trevor Eve
Fergus Wolff - Toby Stephens
Paní Baileyová - Anna Massey
Ellen - Holly Aird
Lucy - Felicity Brangan
Film vznikl podle románu A. S. Byatta, který byl vydán v roce 1990 a autor za něj získal prestižní britskou cenu Booker Prize.
a jedno foto z natáčení ......

One Day (2007)

1. května 2008 v 12:40 | Ellinka :o) |  TOBY STEPHENS

One Day (2007)

Owen je zničený ze svého předměstkého a klaustrofobického života a rutinní úřednické práce a proto jednoho dne prostě uteče na Blackpool s dívkou z video půjčovny .... Jeden den volnosti ....
Zajímavé je, že tato mini komedie trvá pouhých 15 minut :o)
Hrají:
Tim McInnerny - Owen
Toby Stephens - Mr. Buckel
Tanya Franks - Cherie
Natáčelo se ještě před začátkem filmování Jane Eyre - proto ty dlouhé vlasy u Tobyho Stephense - ale tady vypadá tak trošku jako ulízaný blb - no schválně - srovnejte ho v obou rolích - i ty delší vlasy mu sluší, ale URČITĚ ne ve filmu One Day :o)

Royal Family - divadlo

1. května 2008 v 12:06 | Ellinka :o) |  TOBY STEPHENS
The Royal Family
foto z divadelního představení

Ruth Wilson - audiobook

1. května 2008 v 11:57 | Ellinka :o) |  RUTH WILSON
Ruth Wilson nahrála i audiobooks s pohádkami :o)
NAVRCHOLU.cz